Et redesign der fremmer historie og kvalitet

Vi forbrugere ELSKER snacking – det er slet ikke til at komme udenom. Alt kan snackes og er det ikke sundt, så skal det i hvert fald være god kvalitet, der svarer til et niveau, vi fortjener at forkæle os selv med. Skal man synde, skal man gøre det ordentligt!

Denne trend har Karen Volf taget til sig – det er blevet tid til at gå tilbage til rødderne og fremhæve historien bag Karen Volfs kvalitetsråvarer og gode bagværk. Karen Volfs varer har været på hylderne så længe vi kan huske, og er blevet de folkelige småkager, som langt de fleste forbrugere kender – og det skal de blive ved med at være.

Kunde

BISCA A/S

Opgave

Redesign af Karen Volfs klassiske småkager

Kompetencer

Emballagedesign

emballagedesign case Karen Volf familie

Et redesign der balancerer det klassiske og moderne

Vores redesign tager afsæt i et klassisk og autentisk udtryk, der henviser til Karen Volfs historie. Netop det historiske fokus sikrer, at Karen Volf fremstår som en troværdig afsender. Det klassiske og historiske kombineres med et moderne udtryk, der gør designet tidssvarende og indbydende.

Desuden er der i designprocessen lagt vægt på det lækre produkt og den gode smag. Der bliver ikke gået på kompromis med Karen Volfs brandværdi – tværtimod – kvalitetsopfattelsen af småkagerne skal hæves, ligesom den faktiske kvalitet er blevet det. Den hævede kvalitet underbygges også netop af det øgede fokus på Karen Volfs historie og de originale opskrifter, ligesom et indkig til produktet, der vises frem med stolthed, tydeligt afspejler kvaliteten. Show – don’t tell.

emballagedesign case Karen Volf Chokoflager oldemballagedesign case Karen Volf franskevafler
emballagedesign Karen Volf chokoflager
emballagedesign case Karen Volf havreflager

Et blåt univers der skaber shelf impact

Et af de stærkeste værktøjer, der findes til at skabe hurtig genkendelse, er farver. Og hurtig genkendelse er noget af det vigtigste, når der tales fødevareemballage, fordi forbrugerne ikke bruger meget mere end 5 sekunder på at tage et valg ved hylderne i supermarkedet. Derfor har vi skabt et blåt univers, hvor hele Karen Volfs klassiker-serie er lynhurtig at genkende i butikkerne – en måde at skabe effektiv shelf impact på.

emballagedesign Karen Volf mosaik

Er du interesseret i at høre mere om, hvordan et redesign kan fremme kvalitetsopfattelsen af dit produkt?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef